onsdag, januari 12, 2011

Lista

Blev inspirerad av Therese:

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?
Jag åkte Tjejvasan.
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Ger aldrig några sådana.
3. Fick någon du känner barn?
Ja.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack gode Gud för det.
5. Vilka länder besökte du?
Spanien, Italien och på vägen dit Danmark, Tyskland och Österrike.
6. Är det något du saknade 2010 som du vill ha 2011?
Människan vill väl alltid ha mer av det hon tycker om?!
7. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Kanske inte datumet, men dagen när Spanien vann fotbolls VM och vi var på plats i Spanien. Denna galna glädje…
8. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Att familjen ha fått må bra.
9. Vilket var ditt största misstag?
Gjorde nog inga större misstag.
10. Vilket var ditt bästa inköp?
Sommarstugan. Men det återstår förstås att se efter lite utvärdering!
11. Vad spenderade du mest pengar på?
Som enskild grej naturligtvis sommarstugeköpet.
12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Att ta mig i mål efter Tjejvasan och naturligtvis alla härliga stunder tillsammans med barnen.
13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit mer febrig och förkyld än hittills under mitt vuxna liv. Ramlade i längdåkningsspåret och skrapade haka, kind och näsa.
14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2010?
VM-låten samt Waka-waka!
15. Mådde du bättre eller sämre under 2010 än vad du gjort tidigare år?
Bättre. Jag har tränat mer.
16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Nej. Försöker leva i nuet, så ingen idé att ångra vad som hänt eller inte hänt.
17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Önskar att jag inte tog så illa vid mig av människor som tycker och tänker en massa som de inte har något att göra med.
18. Hur var din julafton?
Den var perfekt! Kul att mamma och pappa överraskade med att komma till kyrkan och lyssna på Sanna när hon sjöng.
19. Blev du kär?
Nej, men jag älskar min man!
20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Livet på Lærkevej.
21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Nej, lägger inte energi på att hata.
22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.
23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Lyssnar på det mesta och gör numer sällan nya upptäckter.
24. Önskade du dig något som du fick?
Ja.
25. Önskade du dig något som du inte fick?
Kanske, eller också inte. Försöker nog se till att få allt jag vill ha!
26. Vilken var årets bästa film?
Vet faktiskt inte.
27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Åkte längdskidor!
28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Familj & vänner.
29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Har väldigt gärna klänning, även till vardags. Gärna en värmande scarf eller sjal. Är även ett stort fan av underställ!
30. Vad fick dig att må bra?
Familjen och vännerna – och några dagars fasta.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Har inga våta drömmar om någon! Hade dock gärna blivit inspirerad på längdskidor av ett riktigt proffs! (dock endast när det gäller skidåkning!)
32. Vem saknade du?
Min syster (bor i Umeå) och hennes små barn, alla kompisarna i Spanien.
33. Vilken var din bästa månad?
Alla månader har faktiskt haft sina höjdpunkter, så jag vill inte välja.
34. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
Säkerligen en hel del.
35. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Antar att man menar detta året gentemot förra: Det kommer säkert bli färre dagar i utlandet, eftersom sommarstugan gjort entré i våra liv.

Inga kommentarer: