tisdag, januari 31, 2012

Suck!

Under barnens jullov gjorde jag en djupdykning i våra garderober, kastade en hel massa gamla kläder och skapade ordning och reda. Så råkar Martin en enda gång lyfta upp kläder i garderoberna och vad händer? Det råder totalt kaos när man öppnar dörrarna! Allas kläder ligger dessutom i fel garderob och att man sorterar långärmat, kortärmat, byxor, gympakläder etc för sig tycks sannerligen ha gått honom obemärkt förbi. I linneskåpet ligger dessutom lakan huller om buller, absolut inte i det skick jag lämnade dem hopvikta på stryckbordet. Och varför lägga örngotten i de för ändamålet avsedda lådorna, när man bara kan trycka in dem mellan lakan och påslakan?! Vill med detta inlägg inte påvisa hur totalt inkompetent min käre make är på detta område (även om budskapet med all säkerhet går fram), men däremot uppmana alla pojkmammor (flickor tycks få det med sig per automatik) att inte överlämna exemplar i detta bedrövliga skick till vuxenvärlden. Om jag med omedelbar verkan hade avskaffat den kravbild som jag har på barnen när det gäller att hålla ordning, städa, bädda, sortera etc, kan jag garantera att slutprodukten ändå hade varit betydligt bättre än det vuxna exemplar jag delar min vardag med. Tänker ändå fortsätta med mina små krav och hoppas att mina barns framtida hälfter känner sig tacksamma och glada över resultatet. Frågar mig samtidigt i vilket kaos denne make egentligen vuxit upp (...har jag förstås sett med egna ögon...). Kravbilden måste ha varit obefintlig (Absolut!). Eller också var det någon som lärde honom att det är ok att blanda använt och oanvänt efter eget behag (...skulle inte alls förvåna mig). Hu! Tack kära föräldrar för att ni tog ert ansvar och lärde mig lite vett och sans!

Inga kommentarer: