måndag, oktober 22, 2012

...och David blev 2:a!

David blev förresten 2:a i lördagens lopp i Sävedalen i P10-klassen, bara 2 sekunder efter vinnaren (som för övrigt var vinnaren i P10 i Lilla Göteborgsvarvet). Var en mycket nöjd kille som gick upp på pallen och strålade klarare än solen (som återigen lyste i sin frånvaro) när han mottog den fina pokalen. Dessutom kul att se alla andra killar i löpgruppen som gratulerade David, fastän man hade kunnat tänka att det skulle svida lite från att bli slagen av en minderårig. Kul att David har vänner som er, som uppskattar en klapp på axeln och gärna ger en tillbaka. Även tack till SAIK för en förträffligt ordnad tävling.

Och grattis till min älskade make förstås, som slog pers på milen när han sprang i mål på tiden 46.31. Hade han haft min vilja och gillat total utmattning som jag, gissar jag att 40-minuters gränsen varit inom räckhåll. Vi får väl se framöver... ska nog fortsätta drilla honom! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Grymt bra jobbat bägge två!! Vi kanske syns på finalloppet? Då jag skall försöka ta mig runt en hel mil :-), Hälsningar Linus i Kungsbacka