måndag, oktober 22, 2012

...så slog det mig plötsligt...

...att njutning verkligen ser olika ut, beroende på vem som definierar begreppet. Medan träning i alla dess former är ren och skär njutning för mig, anser många säkert vara pur idioti. Skönt att smaken är som baken - träningsbar! :)

Just nu på min absoluta njutningslista:
- stundande skidsäsongen
- Sportlife i Nol (heja er!)
- switching
- långpromenader i höstrusket
- vitlöksfräst spetskål
- snöprognoserna i norr
- vitkålssoppa
- cx (fast release 6 var bättre!)
- clementiner (som numer säkert mer korrekt kallas satsumas)
- sushi
- barnens alla aktiviteter
- kvalitetstid i stugan
- hallon (SMASKENS!)
- turkisk och grekisk 10% yoghurt - den perfekta frukosten
- sol

Just nu på min absoluta NOT-lista:
- löpning (tyvärr, hade önskat att jag kunde...)
- potatis (har helt tröttnat på denna knöl)
- bröd (magen kollapsar och jag misstänker glutenintolerans - måste kolla upp...)
- alla former av svensk yoghurt (vilket blask - får det ens kallas yoghurt?!)
- missunnsamma människor (finns alltid med på denna lista, oavsett listans varande eller icke varande)
- regn (fått nog)
- bananer (när ska Kvantumserien sadla om till 1 kg clementiner?!)
- jobb (tråkigt omotiverad...usch!)
- tvätthögar
- TV-serier (undrar vem 17 som hinner följa allt... eller vill?!)
- Sportlife i Nödinge (vilket sunk!)
- kratta löv (gillar bara att kratta prasslande höstlöv i solsken)
- Parken Zoo (och alla andra idioter som inte fattar att med djur följer ansvar)
- de nattliga intrången i våra uthus (respektera andras egendom för h-e!)
- Nödinge (just nu bara så trött på detta samhälle... ja, ni skulle bara veta...)

Näpp, dags att möta David i skolan, hem och göra läxor och laga mat innan det blir dags för träningar igen. Tjohopp!

Inga kommentarer: