lördag, oktober 20, 2012

Pengarna dragna från kontot...

Trots att pengarna nu dragits från mitt konto och Marcialonga-kansliet skrivit att de kommer att skicka ut startbevis i slutet av oktober, vågar jag fortfarande inte ropa hej, men tummarna håller jag fortsatt lika hårt. Att få en startplats är just nu ett av mitt livs stora drömmar - kan säkert verka oförståeligt för den icke bitne ländskidåkaren, men i min lilla vita drömvärld (där det alltid är snö, strålande sol, gnistrande kristaller och minusgrader) skulle en start i Marcialonga smaka lika bra som pannacotta med färska hallon i italienska Predazzo. Den som känner mig väl, vet min svaghet för denna fantastiska dessert och förstår säkerligen därmed även min entusiasm för längdskidåkning...

Snart dags för löparfrukost, ska vara funktionärer vid Sävedalsloppet idag där David springer i P10-klassen och Martin säkert bestämmer sig för att springa milen när vi väl är på plats. Blir tufft för David i P10 idag, ska egentligen inte kunna ta någon placering. De bästa i hela västsverige är på plats, dessutom året äldre än David, men han tycker att det ska bli oerhört roligt att springa och känner sig taggad av uppgiften att möta de bästa och äntligen slippa ligga i ensamt majestät ljusår före konkurrenterna. Det kan jag förstå. Eller som han själv uttrycker sig: "Det ska bli skönt att få jaga, mamma, istället för att själv alltid bli jagad".

Inga kommentarer: