måndag, maj 20, 2013

Aj-ont efter 140 minuters promenad

Tidig söndagmorgon hade jag och och Lena K bestämt möte någonstans mellan hemmen för en härlig morgonpromenad. Då vi båda vaknade tidigt, lämnade vi våra respektive hem omkring 5-10 minuter före utsatt tid. Till följd av detta möttes vi på en plats som var oväntad för oss båda och trots att vi knappt kan ha haft 50 meter emellan oss fågelvägen, lyckades vi med konststycket att gå om varandra. Mobiltelefonerna låg naturligtvis hemma och vi förmodade båda att den andre försovit sig. Var dock kloka nog att gå samma väg tillbaka och möttes därför till slut just där vi hade stämt möte från början! Vad vi skrattade och förundrades över hur blinda vi måste ha blivit. Allt fick dock sin förklaring till slut.

Det blev i alla fall en riktigt härlig morgonrunda. Räknade till hela 2 timmar och 20 minuter, inklusive vattenstopp hemma hos mig. Hoppade till följd av detta maraton över sjukgymnastens övningar och tänkte att jag ändå fått min dos av rörlighet. Och ja, det hade jag tydligen. Genomled en sjuhelvetes natt med stela höfter och spänd rygg. Blev därför inte någon sjukgymnastik idag heller. Under dagen har det ryggonda sakteligen avklingat, så imorgon ska jag återgå till schemat och kämpa med mina rörelser, så att jag slipper skäll vid återbesöket på torsdag!

De som känner oss förvånas säkert inte över att samtalsämnena avlöste varandra non-stop - tror vi är (ö)kända för våra pratstunder och skratt utmed spåret i Dammekärr! Tack fina vän för att du alltid får mig att må bra!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Sådana vänner är guld att ha! Hoppas ryggen återhämtar sig snabbt!
Kramisar