tisdag, maj 14, 2013

Hur ont i ryggen får man av att bränna 750 kalorier?

Det är frågan jag ställer mig i denna stund efter att precis ha avslutat ett lunchpass. Är så trött på de mesiga övningar sjukgymnasten gav mig, så att jag kan spy! Jäkla trams! "Det låter som om du behöver en rejäl genomkörare", sa Lena igår när vi pratades vid efter jobbet. Och ja, det tog jag fasta på när jag hamnade på crosstrainern idag. Återstår bara att se om ryggen
a. blir sämre
b. inte reagerar alls, eller
c. blir bättre och jublar över belastningen

Jag tänker hålla tummarna för c och om inte annat glädjas över att ha förbrukat drygt 750 kalorier. Det var liksom ett tag sedan sist...

Trots den knappa (obefintliga) träningsdosen den senaste tiden vill jag för min egen skull bara notera att jag idag tog mig 15,8 km på 64 min (varav 4 minuters nedvärvning), vilket innebär mitt traditionsenliga Tjejvasa-tempo. Detta innebär att
a. min tid på årets Tjejvasa var lika dålig som min form på tävlingsdagen, eller
b. jag är i ruskigt gott skick, trots träningsuppehåll, eller
c. jag är i konstant dålig form och verkligen bör lägga in en högre växel för att nå bättre resultat

Av dessa alternativ vet jag i sanningens namn inte vilket som är att föredra (b är liksom inte så sannolikt...), men jag misstänker att c inte är en alltför dåligt gissning. Nu menar jag inte att det är dåligt att åka Tjejvasan på ca två timmar, men i ärlighetens namn: Har inte den här kroppen mer att ge?


Inga kommentarer: