måndag, april 16, 2007

Italien - vad underbart!

Efter att ha kryssat mellan glaciärer, snötäckta toppar och gröna dalgångar med äppelblom och vårdoftande skog i en vecka, så är det med oförskämd fräschhet jag sitter framför datorn idag. Dessutom med en härlig solbränna i ansiktet. Vad gjorde det då att förra veckans frånvaro innebar mer än 200 olästa e-mail? Som i värsta lyckoruset hade jag arbetat mig igenom hela förra veckan på ett par timmar (nåväl, lite överdrivet) och nu känns det till och med riktigt roligt att konverterar PageMaker filer till InDesign. Vem hade väl trott det?

Lite ledighet var alltså allt jag behövde.

Italien... Ja, vad ska man säga om detta gudomligt vackra land. Visst trivdes jag att bo i Spanien med allt vad det landet har att bjuda på, men Italien är så otroligt vackert, har underbart god mat, trevlig befolkning och ja - jag fick verkligen den där känslan av välbefinnande som jag hade i Spanien. Jag befinner mig helt enkelt på fel breddgrader till vardags - det är bara att konstatera.

Det finns så mycket att skriva om denna förtrollande vintersemester i vårsolens glans, men jag får återkomma om detta. Just nu skiner solen ute, David ska få ny sand till sandlådan, Martin har kört till tippen med en massa gammalt skräp - så jag tänker helt enkelt sluta jobba för dagen (men kommer naturligtvis sitta här ikväll igen...) och njuta av livet, som jo - det är oftast njutbart även på nordligare breddgrader.

Lyckorusiga vårkramar från en strålande glad Angelica

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Härligt att höra att du känner dig pigg igen. Tänk vad lite semester kan göra!!

Låter som du och Sanna haft det underbart i stövellandet.

Ha det och hälsa resten av familjen!

Kramisar