torsdag, maj 03, 2007

Storstädning

Ja, så fort mannen lämnade garageuppfarten påbörjades projekt återställa huset till sin vanliga ordning. Förstår inte vad det är med män egentligen och varför allt blir så rörigt så fort de är inblandade i något? Fniss - tur att det finns golfresor!

Har börjat plantera lite härliga sommarblommor i krukorna på trappan och altanen, men än så länge saknar jag många av de favoriter jag normalt sett brukar botanisera bland. Beställde en hög hos frukt- och grönsakshandlarn nere på torget - han vet vad jag vill ha och tar hem det. Smidigt. Vad dyrt det blir mamma, sa Sanna - men jag försäkrade henne om att vår ekonomi knappast går under och att man dessutom mår bra av att omge sig av vackra ting - och blommor i synnerhet. Hon verkade dock få lika mycket energi av vårplanteringen som jag och gick loss i värsta farten nere i köket efter kvällsmaten. Städade alla lådor med bestick och annat tjafs som brukar hamna i de där kökslådorna. Inte så mycket som ett dammkorn kvar. Och detta helt frivilligt. Utan förmaningar. Utan krav på ersättning. Blir sugen på att mynta ett nytt uttryck: Man får de barn man förtjänar... Men så pass mycket gott kan jag knappast inte ha gjort!

Ja, dessa båda guldklimpar. Känns så otroligt bra just nu. Allt i harmoni. Det är väl kanske bara en sådan där mellanperiod före nästa trotsålder, men då gäller det väl att passa på att njuta i än högre grad. Ja, nu ska jag gå och lägga mig och fundera över hur lyckligt lottad jag är och hur underbart livet är. Det måste bli en god natts sömn!

Inga kommentarer: