onsdag, oktober 22, 2008

Jag antar utmaningen!

Jag har blivit utmanad av goa Malin - det behövde jag. Har varit en skitvecka rent ut sagt. Allt bra med familjen, men man undrar ibland vilka människor man omges av.

Vilken mat äter du ofta? Kycklingtortillas

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Ibland tenderar jag nog att ta på mig värdinnarollen, men andra gånger kan jag i förväg bestämma mig för att inte göra ett dugg mer än vad nöden kräver!

Var sitter du helst när du bloggar?
Framför datorn...

Köper du ofta Triss?
Nej, aldrig. Får dock en trisslott en gång i månaden via SEB:s företagarpanel, men några vinster har det inte inbringat.

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester?
Åhh, det är så många, så att man inte vill välja. Bästa skidresmål: Italien, bästa långresa: Thailand, bästa familjeresmål: Någon av medelhavets alla underbara stränder som vi upplevt tillsammans (jag kan inte välja mellan alla favoriter!!!), bästa utlandsminne: när familjen bytte Nödinge mot härliga Fuengirola på Solkusten! (man kan ju undra vad det var man saknade här i Sverige)

Vilken TV-kanal tittar du mest på?
Den som har bäst utbud för kvällen.

Vilket är ditt favorit vin?
Nu vill jag egentligen skriva champagne, får då bleknar allt annat. Man kan även njuta av ett betydligt billigare alternativ, men åh så gott: Spanska cavan Dubois. (cava = spansk champagne). Årgångs Montecillo - fick en flaska när jag fyllde 20 (från 1975) och ytterligare en när jag fyllde 25. Det har varit det bästa vinet någonsin. Men - nu är det ju inte bara champagne och årgångsvin som flyter på Fyrklövergatan (fniss!), utan alla Riojaviner av Reservaklass avnjutes gärna (dock alltför sällan!)

Reglerna för denna utmaning var att jag i min tur skulle välja ut 4 personer och utmana dem på deras bloggar - här får jag göra dig besviken Malin - de enda bloggarna jag besöker är de som tillhör dina härliga vänner. Men, är det någon som känner sig utmanad, eller bara manad, så går det naturligtvis bra att svara på frågorna genom att lämna en kommentar på denna blogg!

Tack för att du gjorde mig på gott humör, Malin! Tacksam över att vara din vän.

Inga kommentarer: