fredag, oktober 03, 2008

Introducerad i the world of scrapbooking

För snart 4 veckor följde jag med Kretakompisen Malin och hennes underbara "scrappar-vänner" till Scrap-mässan i Göteborg. Besöket resulterade i ett antal prylar, maskiner och papper som stått här i ett hörn sedan dess och hånlett åt mig! Igår fick jag i alla fall äntligen möjlighet att ta steget in i denna world of scrapbooking. Åkte hem till Malin, som är en fena i ämnet, för att lära mig grunderna. Eller kanske grunderna till grunderna. På lördag har jag anmält mig till ett scrapbooking maraton - och det är nog precis som det låter: 12 h scrappande bland en massa scrapfrälsta. Och så jag. Tyckte jag kände mig som nybörjare förra året som nybliven ponnymamma, men nu - hihi, får väl försöka hitta någon mörk vrå där jag kan sitta och pyssla i skymundan för de riktiga proffsen. Hur som helst, så är detta hur kul som helst (bara undrar när jag ska få tid för sådana här fritidssysselsättningar!!!). Alla prylar som finns - ja, det är nästan sjukt, men också smittsamt roligt! Inte för att mina första alster är något att skryta med, men jag ska ändå lägga upp dem, inte minst för att senare se framstegen man gör (förhoppningsvis)!!! Misstänker att layouterna kommer att kompletteras med diverse stämplar och krimskrams på maratonet imorgon - återkommer kanske med nya bilder då (om jag nu lär mig hur akvarellpennorna fungerar!)

Angelica, nybörjaren







Inga kommentarer: