fredag, oktober 03, 2008

Min kända pappa!

Fniss - kan knappt tro att det är sant, men pappas gamla orkestergäng finns faktiskt med på internet! De har väl inte spelat tillsammans på drygt 15 år och korten nedan är från 70-talet (eller kanske tidigare). Kortet med lila och silverdräkter kanske är från början av 80-talet, när de var som störst och övade nere i vår källare en gång i veckan. Glömmer aldrig glädjen över extrapengarna som kom in varje fredag och lördag. Vågar nog säga, att de var förutsättningarna för vår familjs "överlevnad". Det var det bästa med att vakna på lördag- och söndagmorgonen - att se pengarna ligga där på bänken i köket. Och att få gå in och väcka pappa vid 10-tiden och äta en härlig frukost (som för mig definierades som rostat bröd med chokladmjölk!). Vet att syrran lånade just denna senaste outfit på maskerader och gjorde storartad succé - tyvärr finns de inte kvar längre. Tänk att komma på 70- eller 80-tals fest i denna mundering! Den som vill läsa mer om gänget, kan googla på Kvinters! Hihi - det visste ni inte om mig va? Att jag är värsta rock ´n roll ungen?!!! (not!)



3 kommentarer:

Anonym sa...

:) Häftigt att hitta sin pappa på nätet!
Tack för i lördags! Du är jätteduktig på att på göra layouter och på att göra kort!
Kram

MOLLES BLOGG sa...

Ja, dessa bilder var ju helt otroliga! Inte visste jag att du var ett sådant kändisbarn*ler*

Du fick gjort mycket fint i lördags!!
kramisar

Camilla sa...

Dessa planscher kommer man ihåg. Fick några av Nisse när jag var liten som jag kunde måla på på baksidan. Läckra kläder!