tisdag, februari 23, 2010

Aj, aj, aj...

Just nu inte enbart dystra väderprognoser till helgens Tjejvasa... Har sabbat ryggen och fått en låsning uppe mellan skulderbladen som strålar ut mot nacken och ned i ländryggen. Förmodligen efter all snöskottning i helgen... Felbelastning och stelhet gör tyvärr att även diskbråcket gör sig påmint, så just nu känns det faktiskt rent för j-ligt. Har fått ställa in all träning igen, både på gym och i längdspåret. Får verkligen hoppas att det fungerar att vila sig i form - februari har haft alltför många dagar utan träning. Har det inte varit väder som ställt till det med igensnöade spår, så har det varit en igensatt näsa som satt stopp för min framfart. Nu lovar de mer snö till helgen - egentligen glädjande för en vinterfantast som jag, men just när jag ska ut och köra på vägarna, så känner jag mig inte lika överförtjust. För mycket snö i spåret på lördag kommer väl dessutom göra resan tusen gånger värre, så därför hoppas jag att min sinnebild kan gå i uppfyllelse: Strålande sol på startlinjen, ett par minusgrader, ingen vind... Nu ska jag ringa sjukgymnasten och se om jag kan krångla mig till en tid i hennes överbokade schema. Håll tummarna - som det känns nu, så krävs det ett mirakel för att jag ska kunna genomföra detta. Och för den som är nyfiken på utvecklingen, så är det nog möjligt att följa startnummer 5082 på webben på lördag!

Inga kommentarer: