fredag, mars 19, 2010

KM i slask

Jodå, visst blev det ett KM... I slask och riktigt risiga spår. Jag lyckades också med konststycket att valla bort mig, så att jag fick staka i nedförsbackarna, men 6 km på 32 minuter får jag ändå känna mig nöjd med. (även om minuttiden i tjejvasan var lägre!) David och Sanna lyckades vi också få upp. David tappade staven 3 gånger och var förbannad som bara den efter att inte ha kunnat göra sig själv rättvisa. Sanna däremot hade, enligt Martin, korsat mållinjen med ett stort smile på läpparna och sagt: Åh Gud, vad det här är roligt. Tycker att hon var tuff som åkte 3 km alldeles själv genom skogen i mörkret. Hon hade visst kört en hejaramsa högt för sig själv, för att inte känna sig ensam: Ett och två, heja på! I min startgrupp körde två riktigt rutinerade orienterare - för den som inte stött på denna skara av idrottare, kan jag säga att några mer träningstokiga vinnarskallar finns inte. Förra helgen samlades de och sprang 18 km (vart undrar jag fortfarande, men de tycks inte ha några begränsningar över huvud taget och springer väl över snö och is som om det inte vore någonting!) Ja, de är imponerande! Ändå lyckades jag komma i mål inom samma minut som dessa båda tävlingsdamer. Stör mig förstås att skidorna inte var bättre - jag hade naturligtvis gärna spöat dem! Men, jag får väl försöka komma som underdog nästa år istället! Fniss! David ville ha ett nytt KM på en gång, som revansch för stavtappet - ja, den ungens vinnarskalle... Har nog fått både min och Martins x 10!

Nu har jag i alla fall tänkt att lägga skidorna på hyllan för den här säsongen, om det nu inte kommer lite ny snö...

Ha en underbar helg! Nu ska jag på Body Balance!

1 kommentar:

MOLLES BLOGG sa...

Ja, nu vill man väl ändå ha vår.Skönt att iallafall fått en skidsäsong, de växer ju inte på trän här på västkusten;)

Önskar er en underbar vecka!
kram