torsdag, mars 04, 2010

Statistik

Gjorde lite efterforskningar på nätet för att ta reda på vilken placering jag egentligen fick i Tjejvasan. Tycker att det är ruskigt kul med siffror och statistik. En kille under signaturen "Bestefar" verkar ha insyn i alla möjliga och omöjliga register och skickade en alldeles fantastisk sammanställning till mig. Av totalt 7367 åkare som tog sig i mål, var jag 1013:e kvinna över mållinjen. Jag var 22:a i min startgrupp (av enligt uppgift ca. 800) och blev , om uppgifterna stämmer, inte omåkt av någon åkare i senare startgrupp. I spåret vill säga - sedan fanns det nog en och annan som åkte snabbare än jag, men de kom i varje fall aldrig i kapp under loppet! Jag känner mig så ruskigt nöjd med mig själv - det är nästan så att jag sitter här och klappar mig själv på axeln och ser på mig själv med beundran! Allt i anti-jantelagsstil, men jag tycker verkligen att jag varit riktigt bra. Förträfflig. Utmärkt. Ibland ska man tillåta sig att skryta med sig själv. Ge sig själv en dunk i ryggen. Som när man uppnår något man inte riktigt trodde på. Något man strävat efter. Och så känslan av att lyckas... Den är skön!

3 kommentarer:

MOLLES BLOGG sa...

Go girl och skit i jantelagen:)
kram

Camilla sa...

Briliant gjort, min vän! Vi är mycket stolta över dig. Å andra sidan har du alltid varit en tävlingsmänniska och i högsta grad har det varit dig själv du alltid tävlat emot. Fantastisk prestation! Grattis vännen!

Maridano sa...

Jag är mycket stolt över dig min vän!!!!!!!!Bra jobbat!!!!