måndag, december 11, 2006

Jag är helt slut!!!

Puh! Vilken dag. Känns som om jag har sprungit ett Marathon! Men - nu ligger två lussefirande bakom oss - två lyckade framträdanden. Jättegulligt på eftermiddagen när alla 3-7-åringar lussade tillsammans för alla föräldrar. De sjöng så duktigt. David hängde med riktigt bra och såg så söt ut i sin Staffanstrut och stjärna. Men innan vi kom så långt hade jag hunnit med en morgonfika med mammagänget, inhandlat juldukar, servietter, plastglas etc, på Mercadonan och dessutom sprungit till Svenskaffären för att köpa saft och pepparkakor. Efter vad som kändes som en evighet framför kaffebryggaren var det dags att duka upp på dagisets terass - och tänk - det var verkligen helt perfekt planerat. Hihi, det var väl den där projektledaren som dök upp i mig igen... Själva lusseframträdandet gav som vanligt stående hår på armarna, men att sedan avnjuta pepparkakor och lussebullar utomhus i strålande sol matchade inte riktigt mina nyvunna julkänslor. Men å andra sidan - när man hör om översvämningar i ösregn i hela Göteborgsregionen, ger ju knappast det heller några så där urmysiga julkänslor. Då föredrar jag nog sol och värme, trots allt. Hörde dock att det väntas snö och minusgrader nästa måndag och tja, får man beställa det till just måndag, så vore det väl inte så dumt.

Nu ikväll var vi på ett jättemysigt, men enormt stort, hotell, där hela lobbyn smyckats med en fantastisk julgran, stor julkrubba och snölandskap med granar och isbjörnar. Barnen bara gick omkring och myste. Det var nu dags för de lite äldre barnen att lussa för Solkustens Rotary-gäng, vilket naturligtvis förevigades av lokal-TV. David var förtvivlad över att inte få vara med, och i sanningens namn hade det nog varit enklare att låta honom få ha sin Staffansdräkt igen, än att försöka förklara varför han inte skulle vara med kl. 20.30 på kvällen... Men - han kom till ro när det började sjungas och en stor tomte dök upp med en korg full av godisstrutar. Och - helt utan tvekan smög han sig fram och såg till att även han fick ta del av tomtens gottor. Lite förvånande - inte minst eftersom han var mycket tveksam till hela tomtehistorien på kyrkans julbazar för mindre än två veckor sedan.

Nu har jag jobbat undan det jag inte hunnit med idag, och eftersom klockan börjar närma sig midnatt är det väl dags att vika ned styret. Imorgon ska jag unna mig manikyr tillsammans med Anna och försöka laga en nagel som jag rivit halvt av idag (aj!), sedan får det bli full fart på jobbfronten tills på kvällen, då det tydligen planeras tjejfest. Jag känner mig dock lite seg i kolan, så om jag får bestämma skulle jag nog föredra en familjemiddag, inte minst eftersom ju Martin åker på onsdag morgon, men vi får väl se vad som händer.

Ett halvt fel lyckades jag åstadkomma på mitt spanskaprov - förargligt. Hade glömt ett litet -s på ett ställe. Stör mig lite, trots allt, även om det verkligen inte spelar någon som helst roll. Men ändå.

Nej, nu ska jag försöka få lite ryggmassage - jag har upplyst Martin om att det ingår bland behoven i mitt kärleksspråk (han hade tydligen hoppat över den delen i boken!)

Godnatt och kram
Angelica

Inga kommentarer: