måndag, februari 11, 2013

Ställer in Tjejvasan

Med tanke på min fortsatt envisa förkylning och ihållande skadeproblem i ljumskar, rygg och handled fattade jag igår kväll beslutet att inte ställa upp i årets Tjejvasa. Har ingen lust att åka ännu ett halvdant lopp, utan att kunna göra mig själv rättvisa. Har stått på skidor 2 gånger sedan Marcialonga, med betoning på stått. Verkar ytterst obegåvat att ens tänka på 3 mil i maxtempo när jag vid start inte kommer att ha tränat på drygt 4 veckor.

Kanske är mina drömmars lopp en ren utopi, inte minst eftersom loppet i fråga går av stapeln i februari, då luften tycks överbelamrad av baciller och elaka virus. Får kanske formulera om målet inför kommande år eller ta sikte på något helt annat. Ser nu istället fram emot att kunna njuta av Mora som åskådare och ha fullt fokus på att heja fram Sanna och David i Ungdomsvasan.

Snön faller sakta utanför fönstret. Visst, strö salt i såren bara...jag är ju så lycklig idag ändå...

Inga kommentarer: