onsdag, mars 06, 2013

Årets sista skidträning?

Igår kväll var det åter skidträning i Dammekärr. Johan bästa skidtränare Blick fick sällskap av två fantaster, där den minste frivilligt valde att avstå fotbollsträningen! Kul med privatlektion, tyckte Sanna, som var härligt stolt över allt beröm hon fick över sin skate-teknik. Ingen som riktigt förstår var den kommer ifrån, för antalet tillfällen på skate-skidor är nog inte fler än fem. Härligt jobbat Sanna!

Måste förstås dela med mig av en lite rolig historia från gårdagen: Under träningen var jag ute på promenad med finaste LK. Gick vägen förbi spåret för att kolla spårstatus. Ruskigt isigt, så åtminstone inget för mig. David hade precis ramlat när vi kom och hade ont i handen. Jag sa åt honom att gå in och vila en stund och såg honom lomma iväg. På halkiga skogsvägar styrde jag och L vår kos mot hennes hem, där jag hade bilen parkerad. Ligger gissningsvis 2 km från spåret. När vi kommer dit hör jag plötsligt ljudet av pjäxor mot asfalt och ser då David komma gåendes. Då har han smugit sig iväg från träningen, följt efter oss på det hala elljusspåret, utan att vi hört eller sett honom. Vilken filur! Som tur var hade storasyster och tränare trott att han suttit inne i klubbstugan och fikat, så ingen skallgång påbörjad! 

Inga kommentarer: