onsdag, april 17, 2013

Träningsomotiverad

Saknar motivation för allt vad gäller träning... Blev åtminstone en rejäl långpromenad igår kväll medan Sanna orienterade. Drygt 80 min i rask takt. Tack finaste L för sällskapet. Och utmaningen då... Hon tyckte att onsdagen den 17:e skulle vara en bra dag att anta nya utmaningar på. Hmm, jo... men... kanske...

Vaknade i morse med rungande träningsvärk i benen (ni fattar hur illa det är!). Har nu i alla fall avverkat en 30 minuters promenad i vårsolen i rask takt, följt av 20 situps, 10 tricepshävningar, 10 armhävningar och en dryg minut i plankan - de sista två övningarna bara för att få bekräftat att sträckningen i ljumsken fortfarande gör sig oroväckande mycket påmind. H-vete! Kan hända att jag får vänta med Core och BodyBalance ett tag till, L...

Men ikväll är jag i alla fall inbokad på Indoor Walking i en timme. Sen var det ju det där med onsdagen den 17:e - ska jag ta det som ett tecken att mitt träningskort på Sportlife löper ut just idag? Och hur ska jag i sådana fall tolka det?

Kanske att jag får lov att ta sommarlov från gymmet?

Anm.: Sommarlov från gymmet har tidigare år alltid inneburit uppehåll ända fram till september/oktober...

Inga kommentarer: