tisdag, april 23, 2013

Varierad träning

Att ligga ner funkar inte.

Att sitta ner funkar inte.

Att stå rakt upp och ner funkar inte heller.

Men att promenera är skönt. Förutom krampen i benen förstås, men den brukar ge med sig efter en halvtimme. Vet att den kan vara ett tecken på det jag försöker slå bort: diskbråck in action.

Vaknar på natten. Kissnödig. Satans ont i ryggen. Efter diverse stretchövningar lyckas jag vända benen över sängkanten och ta mig in på toa. Väldigt kissnödig nu. Smärtande rygg. Efter alldeles för lång tid lyckas jag uträtta det jag kommit för att göra. Varningsklockan ringer - Angelica, du borde uppsöka läkare.

Ny morgon och nattens procedur upprepar sig. Äter frukost med krypande känsla i kroppen. Vill inte sitta. Vill inte stå. Bara komma i träningskläderna och röra på mig.

Jobb grusar träningsplanerna, vilket jag visserligen är glad för, men tanken på att sitta på en kontorsstol får mig att bli illamående. Blixtliknade impulser från sätesmuskeln upp i ryggen och ned i benen. Inte bra, förstås.

En lucka i schemat. Dags för träning. Tänker att jag borde variera min träning och låter cykeln lufta sig. I 15 km. Första dryga 7 känns lätta, trots motvind. Vänder för att cykla tillbaka. Ännu mer motvind, känns som orkanstyrka. Svettig blir jag i alla fall och jag gissar att mina 45 min på cykel gjort någon typ av nytta i alla fall. Drar lite i baksida lår, så det är väl bäst att stretcha lite till.

Efter lunch dags att jobba vidare. Sittandes eller ståendes. Ser redan fram emot nästa aktiva inslag i mitt liv. Förhoppningsvis redan i eftermiddag. Eller åtminstone ikväll.

Inga kommentarer: