torsdag, november 29, 2012

Små, små flingor...

Några ensamma stackare till snöflingor i miniformat har minsann noterats utanför fönstret denna morgon. Man kan ju inte annat än önska att himlen fullständigt ska öppna sig och häva ned snö i ansenliga mängder, så att skidorna snart får göra säsongspremiär. Längtar.

Veckorna av rehabträning tycks ha gjort susen. Även om jag fortfarande känner mig lite försvagad i ryggslutet och måste vara ytterst påpasslig och stretcha till förbannelse efter varje träningspass, har jag faktiskt kunnat köra några långpass i veckan. Blev hela 1 mil i stakmaskinen tillsammans med Martin häromkvällen. Kändes ganska lätt, om än enformigt. Testade även en timme i crosstrainern i tisdags morse följt av 1 timmes stavgång på kvällen, vilket resulterade i rejäl träningsvärk i rumpa och baksida lår! Kunde inte annat än vila igår, men hoppas att kroppen ska kännas fräsch och redo för nya utmaningar lite senare idag.

Borde förstås rusa ut i skogen nu för att hämta in mossa innan köldgraderna slår till och snön täcker marken (jag letar gärna mossa under snön, bara den kommer!!!), men med adventspyntade fönster sedan igår kväll och en sprakande brasa i köket känner jag faktiskt bara för att kura en stund innan det blir dags att ta itu med jobb och övriga måsten.

Ha en härlig första advents-helg!

Inga kommentarer: