torsdag, november 15, 2012

Vilken uppvisning, Zlatan!

Tack för uppvisningen igår, Zlatan! Jag och David planerade som bäst en kupp mot sovande maken i soffan och ropade Jaaaaaa högt och tydligt minuten innan Sverige fick in 2-2 målet. Skrattandes såg vi hur Martin lyfte ur soffan med både händer och fötter, surt frågande om vi var helt galna... Minuten efteråt var han förstås glad att han var vaken och inte somnade han om under de kvarvarande minuterna heller!

I eftersändningen i TV4 Sport gick dock TV4-teamet fullständigt amok och menade på att Hamrén var mediafientlig - man avsåg naturligtvis hans hyfsat irriterade svar i den förekommande intervjun med Patrick Ekwall direkt efter matchen. Själva var vi lika irriterade på denne TV4-profil som alltid, som i sina intervjuer alltid tycks stampa mitt i klaveret och fullständigt sakna fingertoppskänsla. Man ska naturligtvis inte hänga ut folk offentligt, men eftersom TV4 inte drog sig för det igår, så känner jag att jag gladeligen kan följa efter utan minsta eftertänksamhet: Ekwall, hitta dig ett annat yrke - tror inte att det finns någon TV4-tittare som överhuvudtaget vill se dig i rutan igen. Du var passé långt innan  gårdagens blunder, ditt bäst före datum har gått ut, för länge sedan, om det överhuvudtaget någonsin aktualiserats. Ta åtminstone en av medlemmarna i TV4-panelen med dig i ditt fall - den som försvarade dig till fjantens gräns gjorde ett minst lika korkat intryck och jag fattar fortfarande inte varför han inte försökte rädda situationen genom att säga, att tja, där gick vi nog över gränsen.

Jag håller med om att det var Zlatan som var kung på plan igår, men visst fanns det ett par andra glädjeämnen också, även om de absolut inte stavas Andreas Isaksson...

Inga kommentarer: